lördag 14 november 2015

Stickhelgen på Stegeborg i bilder

Tänk att det redan har gått en vecka sedan Stickhelgen på Stegeborg! Det var ju mitt första evenemang som arrangör och som del i mitt företag så jag var sjukt nervös men jag tycker att det gick riktigt bra. Jag hoppas att alla som var där också tyckte det!

Jag hade med mig butiken full av både Manduzana-färgat garn och...


...Manduzana-färgad ull.


VisaLisa hade workshop i dubbelstickning och då var koncentrationen stor. 


Emellanåt fick vi fika med goda kakor som snälla svärmor bakat till oss. Jag stickade på halvvanten Kerstin under helgen. 


Titta, vilken fantastisk tröja Ulrika har stickat! Både garn och mönster kommer från Östergötlands ullspinneri. Så himla fin!


Varje stickläger kräver ett knitquiz och här är det vinnande laget som verkade ha intensiva diskussioner, haha.


Frukost! 


Under söndagen hade Dödergök workshop i flerfärgsstickning för nybörjare. På ett bord hade hon lagt ut plagg som hon själv flerfärgsstickat som inspiration. 


Workshop i flerfärgsstickning.


Stickning kan ibland kräva stor koncentration, som ni ser.


Dödergök hade med sig plagg stickade från sina egna mönster. Har ni sett något så vackert?! Gå in på hennes Ravelry-sida för att köpa hennes mönster!

Tack alla deltagare och alla som hjälpt mig under helgen! Det här gör vi om snart igen!


1 kommentar:

  1. Å så skoj det ser ut!
    Det är så ljuvligt att få nörda ner sig tillsammans med andra som har samma intressen!
    //Henrietta

    SvaraRadera