måndag 22 juni 2015

Petter

För det första; Jag är helt överväldigad över det fina mottagandet av garnkiten till sockan Anna. Dom sålde slut på ett kick, men jag lovar att det kommer att komma fler. Förvisso i omgångar, men fler kommer. Håll ut! ;)

För det andra; nu ska jag visa sockor som varit klara väldigt länge!

Mönster: Det här mönstret är Petter av Dödergök, som ingår i hennes hyllningskollektion till nordisk sticktradition. Älskar den kollektionen! Alla sockor som kommit ut än så länge är så tokigt fina. Dom här har blivit väl använda sen dom blev klara för en snart två månader sen.

Garn: Jag har stickat i Manduzana sock yarn i färgerna Moss och Mustard. Till min 40-ish-fötter gick det åt 50 gram gult och 35 gram grönt.

Stickor: Eftersom jag stickar så hårt så använde jag 2,75 mm till det flerfärgade och 2,5 mm till resten. 










3 kommentarer:

  1. Väldigt härlig färgkombination!

    SvaraRadera
  2. Svinsnygga Petter, måste sticka ett par till mig själv också och ett par Marit, du vet det där med bagarns ungar och bullar, lite så här också. Har inte gjort något par till mig själv.

    SvaraRadera
  3. Jättefina sockor och fina färger! Och vad kul att det gick så bra för era sockkit. Jag hann knappt fatta att de var ute förrän det var slut. Heja er!

    SvaraRadera