lördag 11 april 2015

Sockorna Marit

Mönster: Marit av Dödergök. Det har ju varit en mysteristickning hos Stickamera nu under tre veckors tid. Men jag stickade mina redan i februari eftersom jag fick teststicka mönstret. Vilket jag gjorde mer än gärna eftersom jag älskar typ allt som Dödergök designar. Hon är så himla bra på att hitta den där känslan som tilltalar mig!

Garn: Manduzana hand dyed sock yarn. Det är alltså mitt egna handfärgade garn som jag också säljer i min Etsy-butik. Till dom här sockorna, i storlek 39, gick det åt 37 gram grått och 35 gram lila. 

Stickor: 2,5 mm karbonz rundsticka, min favorit!






6 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar att jag hade lite mer tålamod med flerfärgsstickning för de där sockorna är så himla fina. Och den där färgkombon kan dessutom ha varit en av de finaste jag sett!

    SvaraRadera
  2. Bästa färgerna! SÅ snygga.

    SvaraRadera
  3. Jättefin kombination!!! Blev otroligt sugen på att härma dig rakt av men hittar inget grått garn i din webbshop?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att komma mer grått garn till min butik. Det har bara tagit slut :)

      Radera
  4. Åh, så himla fina :)
    Jättesnygga färger ihop!

    SvaraRadera
  5. Flotte sokker i en nydelig fargekombinasjon.

    SvaraRadera