måndag 1 september 2014

Winterfell

Mönster: Winterfell av Kamilla Svanlund. Jag stickade den här sjalen under juni men har inte kommit mig för att varken fota eller använda den förrän nu. Jag älskar sjalen, den är superfin med dom olika strukturerna. Problemet är bara att den är lite liten. Jag vet ju att jag stickar väldigt hårt så jag borde ha gått upp ett nummer på stickorna. Men det är ju inte mönstrets fel! 

Garn: Det är bara garn från Easyknits. Det lila är Deeply Wicked i färgen Amathyst Nights och det gick åt 106 gram av det. Det gula är Splendor (som blev över från min Solution) i färgen Fields of Gold och det gick åt 8 gram till picot-avmaskningen.
Jag kan SÅ rekommendera Easyknits garner. Han färgar så fantastiska färger i bra basgarner. 


Stickor: 4,5 mm Chiagoo metal-rundsticka - för första gången.



(Björn fjantade sig bakom kameran så jag var tvungen att ge honom fingret. Ja, jag VAR tvungen!)






5 kommentarer:

  1. Åh vad fin den är! Färgen är supersnygg. =)

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin! Men jag tycker det är ett vanligt problem att sjalarna blir för små, även om man inte stickar överdrivet hårt. Bäst är de sjalmönster som man enkelt kan förstora med ett gäng rapporter till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner likadan. Jag vill ju liksom ha stoooooora sjalar!

      Radera
  3. Snygg! Jag måste komma till skott och blocka min så jag kan använda den.

    SvaraRadera
  4. Den är supersnygg! =) Den lila färgen är verkligen kalas! :D

    SvaraRadera