tisdag 19 augusti 2014

Tisdags-efit

Idag är det Ett Foto I Timmen, fler deltagare finns här

01:30 - Min efit-dag började mitt i natten. Ute på granngården var det ett himla liv hela natten med fulla studenter och höga smällar. Åh, vad jag älskar att bo i ett studentområde. Särskilt när terminer börjar och slutar. 


09:30 - God morgon! Till slut fick jag sova i lugn och ro. 


10:30 - Efter att ha dragit mig i sängen ett tag gick jag upp och ordnade frukost. Visst ser det mysigt ut? Det var det inte! När jag kom in med brickan till vardagsrummet och skulle sätta mig i soffan såg jag att någon av katterna hade sparat alla hårbollar i magen hela sommaren och sedan kräkts upp dom...i soffan! Här börjar min inte så positiva dag.


11:30 - Spinner lite och tittar på ett avsnitt av The Sopranos. 


12:30 - Duschar. Inser att jag glömt att köpa duschtvål. Får ta Björns istället och luktar sen "maskulin doft". Det stod så på flaskan i alla fall. Är det en helt unik doft?


13:30 - Sitter på bussen på väg till ett möte.
Innan jag gick till bussen upptäckte jag att tabellen har ändrats = bussen jag tänkte ta gick inte dit jag skulle längre. Så jag var tvungen att hitta en ny buss. Plus att dom gjort om sitt betalningssystem. Plus att det ösregnade när jag gick till bussen. Och att inte förglömma, Björn ringde och berättade att han har fått ett virus i trumhinnan.
En sak som gjorde mig glad i alla fall var att jag upptäckte att namnlappen från sticklägret satt kvar på koftan. Då log jag lite när jag tänkte tillbaka på alla fina människor :)


14:30 - På möte! 


15:30 - Färdig på möte och väntar på bussen hem. Har en hel del att fundera över nu. Men det kommer nog bli bra, tids nog.


16:30 - Hemma igen. Regnmolnen drar in över stan igen. Det är väldigt växlade väder idag. 

17:30 - Stickar lite i väntan på att det ska sluta regna så jag kan åka och handla.


18:30 - Kommer precis ut från Ica. Lyckades nästan undvika regnet. Men bara nästan.


19:30 - Tittar på speedwaymatchen mellan Vargarna och Smederna. Hoppas att hela mitt hjärta att Vargarna går vidare till slutspel!

20:30 - Tittar på speedwayen och stickar på en socka. Fast det är inte sant. Just nu är det regnuppehåll i matchen och jag har precis repat upp fyra cm eftersom jag fick hjärnstillestånd när jag räknade på hur lång sockan skulle bli.

21:30 - Matchen blev inställd, det regnade alldeles för mycket. Jag bestämde mig för att trösta mig med glass och kaffe!


22:30 - Tittar på utfrågningen av Göran Hägglund som gick tidigare under kvällen på SVT samtidigt som jag stickar sockor. 

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger det var på garnet som du spann! Måste vara jobbigt att bli störd av firande studenter när man ska sova.. :(

    SvaraRadera
  2. Heja Piraterna säger jag :)
    Haha, fått höra att det är de jag ska heja på.. själv har vi ju inte nån sån sport tala om här uppe hos oss.

    SvaraRadera