torsdag 7 augusti 2014

Lördag i Fattigskogen

Morgonutsikt från våran stuga.



Stickning i förmiddagssolen. Det var så himla varmt den här dagen så jag sökte mig till skuggan på farstubron istället. 



Lördagen blev lite av en spinnar-dag. Anette kom och ville titta på när jag spann på min slända för att sedan lära sig. Hur var verkligen superduktig på att snappa upp hur det gick till!



Ann-Britt spann också på lördagen. Förresten, har ni sett hennes klänning?! Den är heeeeelt fantastisk!
Paulina (till höger) hade med sig topptyngda sländor från USA till försäljning, det kan ha bidragit till spinnhysterin på lördagen :)



Linnea spann också på sin slända. Färgen på hennes ull var så fin!



Lisa spann rolags med massa olika ullsorter i. Hon svor lite emellanåt samtidigt som det blev jättefint.



På lördagen kom och finaste Dödergök och hennes man och hälsade på! Det var fint att få se dom igen (även om det bara var tre veckor sen sist, haha). Hon hade också med sig sländan och ull och hjälpte Mikaela att komma igång med sin slända. 



På eftermiddagen var det inlämning inför kvällens garnlotteri. Det var garn överallt!



Ann-Britt visar stolt upp garnet hon spunnit under dagen. Det blev verkligen fint! Jag var så imponerad över hur fint alla spann på sina sländor!



Mikaela körde på garn-halsband :)



Garnlotteriet är upplagt! Precis innan det var dags för själva lotteriet fick vi gå runt och spana in vad som fanns på bordet, så man fick en ärlig chans att skapa plan A-Ö, haha. 


Garnlotteri pågår! Nästan alla satt så det bara var att kasta sig upp över det garn en sett ut. Själv lyckades jag sno åt mig fyra vinter som jag spanat in på förhand.


Eftersom det var sista dagen fick vi efterrätt på kvällen.


Solnedgång. Tänk att det aldrig går att fånga på bild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar