torsdag 26 juni 2014

Gula apor

Mönster: Jag har stickat mig ett par nya sockor! Jag tröttnade lite på hysteriskt randiga restgarnssockor och gick och köpte mig enfärgat Fabel i den nya senapsgula färgen. Så plockade jag fram mönstret till Monkey av Cookie A och stickade! Monkey är verkligen ett favoritmönster. Det här är mitt fjärde par och jag har börjat på ett par till. Det är så himla enkelt att memorera och blir så snyggt!

Garn: Drops Fabel i den nya färgen 111 Senapsgul. Det är liksom den perfekta färgen!
Det gick åt 65 gram till mina sockor och då stickade jag sex rapporter av diagrammet både på benet och på foten. 


Stickor: 2,5 mm









Jag skulle ta kort på sockorna mot himlen men det kom en Björn i vägen! 


7 kommentarer:

  1. Jättefina! Det är ju mitt favoritsockmönster också. Den där Fabelfärgen måste jag införskaffa. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bild på din Björn! Så full av humor och glädje! Tack för att du förgyller min dag ♥
    Malena

    SvaraRadera
  3. Snygga sockor och helt underbar färg på garnet. Länge sedan jag köpte ett nystan fabel, men nu måste det inhandlas. Håller med om att det är den perfekta färgen.

    SvaraRadera
  4. Superfina! Senapsgult är snyggt. =)

    SvaraRadera
  5. Den där färgen och garnet måste jag ju spana in, superfina sockar!

    SvaraRadera
  6. Fina. Älskar också det mönstret.

    SvaraRadera
  7. Nu har jag satt igång med mönstret. Du inspirerade mig!

    SvaraRadera