lördag 18 januari 2014

En liten stick-semester

I veckan åkte jag på en liten stick-semester för att träffa dom här fantastiska människorna; Ulrika och Mikaela! Mikaela skulle till Hällefors med jobbet och eftersom det inte är sååå himla långt från där Ulrika bor så åkte jag till henne och så sammanstrålade vi alla. himla mysigt!


Sen bodde jag hos Ulrika i två nätter och bara tog det lugnt, stickade och samlade energi. Och gosade med Michelin!


Och med fina Rally!


Och med sötaste Stiggen, som är så himla gosig!


Bästaste Ulrika! På torsdagen tog vi det mest lugnt och stickade och tittade på flera delar av Sherlock (som jag av någon konstig anledning missat tidigare). 


Igår var det istället full fart. Ulrika skulle jobba hela dagen och jag hängde på. Hon jobbar ju på Granhammar så att följa med henne till jobbet var verkligen ingen plåga. 


Alltså, man blir helt salig över att vara där. Deras garnaffär är helt magisk. Det är kvalitetsgarner i helt fantastiska färger överallt


Upplagda i fina träbackar, en gammal vagn, koffertar och en skänk låg garnerna. Dom har verkligen lyckats med stämningen på det där stället!


I ett gammal skåp låg en hel hög med garn från gårdens egna får.


¨

Efter mycket velande fram och tillbaka i flera timmar köpte jag till slut med mig sex nystan Bomuld og uld från Geilsk i en superfin röd färg. Jag har aldrig stickat i det men hört så mycket bra om det så jag slog till.

Jag är så glad över att jag kom iväg på stick-semestern, jag känner mig mer energifylld nu än innan. Dels fick jag träffa två fina stick-systrar och dels så blev jag helt tagen av Granhammar. Jag har ju varit där en gång tidigare men det var inte så länge. Igår kunde jag verkligen gå runt i lugn och ro och även prata med Karin som äger det.
Jag tycker verkligen att ni ska åka dit om ni har vägarna förbi Örebro någon gång. Och har ni inte möjlighet till det så har dom utökat sin webbshop med massa garn, gå in och kika där istället :)

2 kommentarer:

  1. Saknar dig nåt så tokmycke'!!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som om du har haft härliga dagar. Det är ju alltid gott att ladda energinivån. =)

    SvaraRadera