fredag 26 april 2013

Materiell lycka

Lite materiell lycka har hittat till mig den här veckan. För ett par dagar sedan kom det ett paket från World of Wool med 600 gram ull i. Jag beställde olika sorter för att testa på och se vad jag gillar och inte. Det ska bli spännande att få sätta dom i spinnrocken och köra igång!
Från vänster till höger (om ni är intresserade): Baby Alpaca, Gotlandsull, BFL, Merino, Polwart, 70% Merino/30% Nylon. 

Lite garn har hittat hem till mig också. Jag hörde idag att den ena garnaffären här i stan ska lägga ner och nu rear ut allt garn så jag dök på cykeln och tog mig en tur dit. Det fanns, ärligt talat, inte så mycket som lockade mig men jag hittade i alla fall Marks & Kattens Eco BabyBomull. Jag har aldrig stickat med det tidigare men faktiskt varit och pillat på det flertalet gånger utan att få med något hem, så nu tog jag chansen när det var rea och allt. Tanken är att det ska bli en Pippi-tröja (vad annars?) men det fattas tre nystan i den vita färgen för min storlek. Jag tänker att det kanske går att få tag i någon annans stans istället. 

Och annars? Jo, jag stickar på trots att jag har varit dålig på att blogga om det. Och spinner en del. Men också pluggar så handarbetstiden har varit lite mindre den senaste veckan.
Men nu är det fredag och jag ska bara sitta i soffan och sticka i lugn och ro hela kvällen! Hoppas ni får en lika fin stick-kväll :)

1 kommentar:

  1. Oh, så härligt med massa garn/fibrer :D Verkligen materiell lycka. Ska bli kul att se vad du gör utav fibrerna, tycker det är kul att läsa om hur du lär sig spinna. Jag blir sugen att prova själv, men vet inte hur jag ska få tid och hur man ska börja. Men så länge är det kul att läsa om andra som spinner :D

    SvaraRadera