måndag 8 april 2013

En helg i stickningens tecken

Enda sedan Gertrud kom in i mitt liv för min vecka sedan har stickningen legat lite på is här. Har jag inte spunnit så jag har kollat på tutorials om spinning, kollat på nya spinnrockar, hittat webshopar som säljer fina fibrer och gjort annat som är spinn-relaterat. Men i helgen så fick Gertrud (och mitt stackars onda knä) vila lite och jag har helt ägnat mig åt stickningen. Bland annat så stickade jag den sista kanten på min uppifrån- och ner-tröja, maskade av och blockade den. Nu är det bara trådfästning kvar och sen är den klar!

Jag har också stickat klart teststickningen jag gjort för Hedvig. Även dom ligger i vått tillstånd och blockas just nu. Här är det lite fler trådar att fästa än på tröjan ovan, och så ska jag göra en snodd att sätta i resåren. Sen är ännu en stickning klar!

Jag har också stickat på ett par sockor som jag började på för ett par veckor sedan i Broken Seed Stitch-mönster. Men där fattas det fortfarande en halv socka innan dom är klara :)

Det känns väldigt skönt att jag har maskat av lite stickningar under helgen. Jag har känt mig lite stressad över att ha så mycket som ligger halvfärdigt. Men trots det kunde jag inte hålla mig från att starta upp en ny stickning, haha. En uppifrån- och ner-kofta i Shetlandsull i lila och gult. Jag tror att det kommer bli assnyggt! 

3 kommentarer:

  1. Supersnygg tröja! Och vantarna också förstås - ja allt. =)

    SvaraRadera
  2. Apsnygga stickningar! Mest vantarna såklart (lite partiskt är man väl...), men även de andra! Gillar randiga koftor skarpt!

    SvaraRadera
  3. Bara trådarna Amanda, bara trådarana ;)

    SvaraRadera