söndag 3 mars 2013

En skön söndag.




Den här söndagen var precis vad jag behövde just nu. En morgon och förmiddag med Vasaloppet på tv. En femmil i VM på eftermiddagen, som blev ett guld för fantastiska Johan Olsson (och jag grinade som ett barn, för han är verkligen värd det där guldet). Och sist men inte minst, ett brödbak som har tagit hela eftermiddagen. Sambon bakade tysk ölbröd och jag bakade grova frukostbullar från Vår kokbok och limpor med rågsikt och brun farin i. 
Och solen har skinit!

5 kommentarer:

  1. Låter lite som min söndag, fast jag var på stickenvent så såg jag stora delar av Vasaloppet (där fel Jörgen vann om det nu skulle vara en Jörgen först). Gladdes desto mer med Johan Olsson, för precis som du säger är han värd det! Stickade förstås (och pratade) förstås en hel del.
    En bra söndag :)

    SvaraRadera
  2. vad gott det ser ut. bakar också allt frukostbröd själv. tar gärna något bra recept.
    / Erika

    SvaraRadera
  3. Såg och kommenterade brödbilden på IG igår, men återigen - ser sååå gott ut! Borde ta tag i lite brödbak någon helg snart!

    SvaraRadera
  4. Mmm, så gott med hembakat bröd!

    SvaraRadera