torsdag 14 februari 2013

FO - Pomatomus


Mönster: Mina första Pomatomus av Cookie A är klara! Jag tycker verkligen om det här mönstret och är lite stolt över att jag vågade mig på det till slut. Det var lagom avancerat för vad jag orkade med just nu. Upprepningen av mönstret var ganska lätt att komma ihåg men jag behövde ändå snegla på diagrammet emellanåt för att inte tappa bort mig helt. Men vad gör det? Det kommer att blir fler Pomatomusar hos mig, det kan ni lita på :)

Garn: Jag använde Schoppel-Wolle's Crazy Zauberball som jag fick av Björn i julklapp :) Till mina fötter (cirkus storlek 40) gick det åt 80 gram, på pricken.

Stickor: 2,5 mm. 



11 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Helt underbara sockor , mönstret ser verkligen avancerat ut.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är det som är det bästa med dom här sockorna. Dom ser supersvåra ut men är det inte alls :)

      Radera
  2. Gillar dem verkligen! Jättefina. Mönstret är fint och färgerna är också fina. Någon gång ska jag också våga :)

    SvaraRadera
  3. Hur fina som helst! Visst är det ett roligt mönster att sticka :) Jag måste ta och fota min också, any day now..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Jag vill ju se hur dina blev :)

      Radera
  4. Wohooo, gick väldigt mycket snabbare för dig att få ordning på det där mönstret... Fast visst var det kul när man väl greppade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det verkligen! Ett utmanande men roligt mönster :)

      Radera
  5. De är så snygga!! Undrar om jag också ska våga mig på ett par såna?

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Jag har också planer på ett par.... :-)

    SvaraRadera