fredag 14 december 2012

Sunday Mittens


Mönster: Sunday Mittens av Clara Falk. 

Garn: BC Garn Semilla DK, 55 gram.

Stickor: 3 mm.

Tanken var att jag skulle ha dom själv men dom blev lite små för mig så det får bli en julklapp till systerdottern. Stackars mig som måste sticka ett par till ;) Men då måste jag nog gå upp ett snäpp i stickstorlek så dom får rätt storlek. Jag vet ju att jag stickar lite hårdare än dom flesta så jag borde ju ha tänkt på det från början. /Hälsningar från hon som tycker att provlappar är överskattade.



7 kommentarer:

  1. Jisses så söta! Sånna vill jag med ha... *kissekattsögon*

    SvaraRadera
  2. Hej! Fin blogg du har med mycket snyggt stickat. Jättesnygga vantar! Här är en till som inte stickar provlappar och det är väl bra om någon annan kan få nåt så fint.

    SvaraRadera
  3. Superfina vantar!
    Ha en härlig 3:e advent!
    /Kram

    SvaraRadera
  4. tack=) gillar dem själv massa! fina vantar du gjort också. supersöta ju

    SvaraRadera