onsdag 12 december 2012

En rosa Gratitude Leaf Shawl


Mönster: Gratitude Leaf Shawl av VisaLisa. Det här är min fjärde Gratitude och det måste betyda att det är ett sjukt bra mönster, eller hur? Konstigt nog har jag bara en själv, dom andra försvinner till andra hela tiden ;)
Den här är till min mammas arbetskamrat, hon hade blivit så sugen när hon såg den som min mamma fått av mig. Jag blir så glad när någon gillar det jag har stickat :)

Garn: Sirdar Dnuggly Baby Bamboo DK, 165 gram gick det åt. Det verkar ha blivit en favorit till den här sjalen! Jag älskar ull- och bambublandningen som gör garnet så mjukt och glansigt. Det är verkligen jätteskönt att ha runt halsen.

Stickor: 5 mm till flät- och lövbården och 4,5 mm till slätstickningen. 


5 kommentarer:

  1. Åh, så mycket fint du stickar!!

    SvaraRadera
  2. Så härlig! Jag har inte stickat själv ull-bambu men jag har spunnit en härva till en kompis. Bambun gav verkligen fin glans :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att se dina gratitude-sjalar! Jag är också lite insnöad på dem. :) Kul att läsa om din garnfavorit. Ull och bambu - det låter spännande, måste prova! Tack för tipset!/Gisela (från Fattigskogen i somras:) )

    SvaraRadera