tisdag 20 november 2012

FO - Owl till Ikka


I helgen som var fyllde min bästa Ikka 30 år och eftersom hon älskar ugglor så kunde jag bara inte låta bli. Hon var ju tvungen att få sig en egen uggle-tröja!

(Jag hann inte ta några bra bilder på tröjan innan jag slog in den, så nu får nöja er med ett par dåliga;))

Mönster: Owls av Kate Davies. Precis som förra gången så skippade jag in- och uttagningarna i ryggen. Och den här gången så stickade jag in träpärlor som ögon istället för att sy dit knappar. 

Garn: Drops Nepal den här gången också, i lila. Det gick åt ca 13,5 nystan. Lite mer än till min egna Owl alltså, men det beror nog på att jag gjorde ärmarna lite längre den här gången. 

Stickor: 6 mm till resåren i muddarna och 6,5 mm till det andra.

8 kommentarer:

  1. Oj så snabb du är! Repade precis upp de 15 cm jag kommit på min Owl. Nu har jag börjat om i förhoppningsvis rätt storlek.
    Snygg är Owlsen med träpärlor som ögon!

    SvaraRadera
  2. Vilken present, hon blev säkert jätteglad! :)

    SvaraRadera
  3. Så fin! De där ugglorna är bara hur charmiga som helst :-)

    SvaraRadera
  4. Finfin tröja! Hur många timmar har du på ditt dygn? Du producerar färdigstickat på löpande band!Jag blir lite avis.... Livet rullar på och jag hinner nästan inte sticka alls, eller så prioriterar jag inte rätt! Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är snarare jag som prioriterar fel. Stickning framför studier och så ;)

      Radera
  5. Jättefin! Men hur hinner du sticka så snabbt? *imponerad*

    SvaraRadera
  6. VÄRLDENS FINASTE AMANDA! Tröjan hänger framme på hedersplats i hallen så jag kan titta på den alltid! Inväntar snö och kyla för bästa ugglorna :0) Pussar å Kramar

    SvaraRadera