lördag 10 november 2012

EFIT

Idag är det dags för Ett Foto I Timmen :)

00:10 - Stickar i lila och tittar på Full Metal Jacket. Det är verkligen inte en feel good-film.

01:10 - Suddig, grå och tagen av filmen borstar jag tänderna och går och lägger mig.

08:10 - Godmorgon! Vaknar alldeles för tidigt och på med kläderna och sockorna. 


09:10 - Sitter i soffan, tvn visar Nyhetsmorgon, Björn ligger kvar i sängen och sover och Meeko har lagt beslag på mitt korsord.


10:10 - Melodikryss och frukost med sambon som har vaknat nu :)

11:10 - Igår var det fantastiskt väder. Solen sken och det var minusgrader och härligt friskt i luften. Idag är det motsatsen. 

12:10 - Stickar på ännu en Owl. En lila. Till någon annan än mig.


13:10 - Tittar på andra åket i slalom och läser bloggar.

14:10 - Blockar min Opsa-sjal. 

15:10 - Gosar med Sotis som ska ligga i knät hela tiden :)

16:10 - Kaffe och Björn-bakad biskvi till ett avsnitt av Buffy. 


17:10 - Halvsover i Björns knä i soffan. Tvn visar något dokumentär om isbjörnar. Fina och smarta isbjörnar!

18:10 - Björn har fått något ryck och lagar långkoksköttgryta.

19:10 - Och eftersom kött inte riktigt är min grej (förutom nötfärs. ja, jag är lite konstig) så lagar jag broccoli- och fetaostpaj till mig.

20:10 - Har precis ätit broccolipaj och stickar på Owl'en och tittar på Så mycket bättre.

21:10 - Hemmagjord glass och kaffe till Så mycket bättre. 

22:10 - Tittar på Asterix och hans 12 stordåd. Jag äääälskar Asterix-filmerna, dom är helt fantastiska. Synd bara att jag somnade mitt i ;)

9 kommentarer:

  1. även om man vaknar alldeles för tidigt tycker jag ditt sätt är det bästa att börja en ledig helg på

    SvaraRadera
  2. Snygg stickning!!! Jag önskar jag vore hälften så händig!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för mönster dina sockor är stickade efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom rosa/lila? Dom heter Kedjesockor och man kan köpa mönstret här: http://www.ravelry.com/patterns/library/kedjesockor

      Radera
  4. Hej!
    Skulle också vilja kunna sticka en massa men mitt tålamod sviker mig...
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  5. Hej! Har varit in och kikat på din EFITdag :)

    SvaraRadera