måndag 15 oktober 2012

En riktig kalashelg!

Den här helgen har varit helt galen, och helt fantastisk!

I fredags var vi på två födelsedagskalas. Ett för Fredrik som fyllde 30 år och ett för min svåger som fyllde 45 år. Det var lite stressigt eftersom den ena bor i Eskilstuna och den andra i Norrköping men vi löste det :)

På lördagen vankades det bröllop för våra älskade vänner Elvira och Samuel. Det var en helt fantastisk vigsel och jag grinade från det att dom kom in i kyrkan tills dom gick ut igen. Det var så fint men ändå väldigt avslappnat. Och dom var så fina. Helt galet fina!

Och bröllopsfesten var också helt fantastisk. Hela bröllopet hade en fransk touch så bröllopstårtan var fransk chokladtårta. Det var sååå gott men jösses, vad illa jag mådde efteråt, haha.

I ett hörn av lokalen fick gästerna måla en tavla som till slut blev en bild på dom. Det blev verkligen jättehäftigt. En sån vill jag också ha när jag gifter mig!

Elviras systers kille hade fixat ett eldhjärta :)

Bröllopsfesten höll på långt in på natten men på söndag morgon var det bara att gå upp igen och ta tåget till Stockholm för att se Jesus Christ Superstar på Göta Lejon. Då grinade jag också. Det var verkligen över all förväntan. Jag älskar ju originalet så jag var lite tveksam till en svensk översättning och ny version men det var helt makalöst bra. Och han som spelade Judas, vilken röst! 


Vi gick både mellan Centralen och Göta Lejon både dit och hem. Stockholm är verkligen vackert i skymningen. 

Nu är jag tillbaka i Uppsala igen och idag ska jag vara ledig. Jag ska sitta i soffan, sticka lite och återuppleva helgen i tanken. Och komma ihåg att livet är riktigt pissigt ibland, men det är ofta väldigt bra också.

4 kommentarer:

  1. visst är det pissigt ibland men för det mesta väldigt härligt och fantastiskt!!!

    SvaraRadera
  2. Wow det är verkligen helg att minnas! Trist att du inte mådde bra av den franska chokladtårtan, är det något som gör dig extra känslig på gång...

    SvaraRadera
  3. Vilken fullproppad helg! Jag var också på JCS i helgen tillsammans med två kompisar. När det gäller Patrik som spelar Judas så visste vi att han är bra. Han var nämligen med när vi satte upp musikalen utanför Mjölby för drygt 20 år sedan. Då som amatör i samma roll. Han ägde redan då och gjorde det definitivt i lördags också.

    SvaraRadera