söndag 23 september 2012

efit

08:05 - Godmorgon från en trött men glad Amanda.

09:05 - Frukost, korsord och P3 Christer på radion.

10:05 - Sitter uppkrupen i soffan under mormorsfilten och stickar sjal i höstfärger.

11:05 - Försöker ta kort på min kofta som blev klar igår. Synd bara att jag är så obekväm framför kameran, haha.

12:05 - Tittar på ett avsnitt av Vänner och stickar på sjalen.

13:05 - Äter rester från fredagstacosen till lunch.

14:05 - Tittar på Reservoir Dogs. Quentin Tarantino är ett geni. Punkt.

15:05 - Ruggar lovikkavantar. Borde brodera mudden på ett par andra men det är inte min starka sida direkt. En annan dag kanske.

16:05 - Äter en överbliven pannkaka till mellis.

17:05 - Gosar med Meeko.

18:05 - Jag har precis börjat läsa Jane Eyre. På engelska. Nog för att jag förstår engelska ganska bra men det här är ju gammal engelska. Det ska bli spännande, jag hoppas att den är bra. Någon som läst den?

19:05 - Ligger i soffan med myskoftan på och läser.

20:05 - Det märks att det är höst nu, ljusen har åkt fram igen.

21:05 - Tittar på Beck på TV4 och dricker kvällskaffe.

22:05 - Virkar muffinsdelar i nyhetspausen. 
Det här blir sista bilder för idag. Tack för idag alla fina ni!

14 kommentarer:

  1. Ser ut att vara härligt garn du stickar med.... Mohair? Vad ska det bli?

    SvaraRadera
  2. Ahhhh.... sjal. Jag läste slarvigt.... Härliga höstfärger!

    SvaraRadera
  3. Men hallå! Vilken ursnygg tröja!!
    Och DU är såååå fin!!

    SvaraRadera
  4. Du verkar duktig på att sticka ;) Härlig kofta!

    SvaraRadera
  5. Så fina färger på din stickning.

    SvaraRadera
  6. MTRQA: Det är ett 1-trådigt ullgarn från Ullcentrum :)

    Tack för alla fina kommentarer om tröjan :)

    SvaraRadera
  7. Vacker kofta! Och oj, vad sugen jag blev på tacos nu... Kan man månne äta det till söndagsmiddag?

    SvaraRadera
  8. Jag har läst Jane Eyre och tyckte om den. En sån där bok som dyker upp i tankarna då och då fortfarande.

    Den är mörk och eländig, egentligen, men fascinerande.

    SvaraRadera
  9. Näpp, nu tänkte jag på fel bok! Det var Svindlande höjder jag pratade om. :)

    Jane Eyre har jag också läst men...jag minns faktiskt inget av den...

    SvaraRadera
  10. När jag läste Jane Austen på engelska när jag gick i gymnasiet, tyckte det jag att det var lättare att förstå det gammeldagsa språket om jag läste högt för mig själv. Helt hysteriskt blev det dessutom om man läste med påhittade dialekter... Bör tilläggas att jag nog inte riktigt tog mig igenom hela boken... ;)

    SvaraRadera
  11. Ulrika; Haha, det är inte lätt att hålla reda på vilken bok som är vilken ;)

    Linda; Jag har faktiskt köpt just Stolthet och Fördom på engelska, trots att jag läst den på svenska. Just det där med att läsa högt med påhittade dialekter gjorde jag nu när jag läste min engelskakurs och tyckte att den var skittråkig. Helt hysteriskt roligt :)

    SvaraRadera