tisdag 28 augusti 2012

FO - Solskenssockor

Så var dom klara, sen ungefär en vecka tillbaka. Jag har bara inte orkat fota eller blogga dom. Men jag tycker om dom ändå :) 

Mönster: Solskenssockor av Ulrika Korkala. Jag tycker verkligen om det mönstret! Ulrika gör så fina sockmönster, så enkla och roliga att sticka.

Garn: Austermann Step, 67 gram gick det åt till min storlek 40-fötter. Det är helt oväntat att jag skulle sticka något orange't till mig själv men jag övar på att vara lite mer modig när det kommer till mig och färger. Jag älskar rosa, lila, rött och svart men jag känner mig nästan lite låst vid dom färger. Så nu är det övning och mod som gäller!

Stickor: 2,5 mm




3 kommentarer:

  1. Jättefina, och jag håller med dig, Ulrika är bäst på att göra sockmönster.

    SvaraRadera
  2. Härliga sockar att matcha hösten med!

    SvaraRadera