lördag 21 juli 2012

En utflyktsdag

Den här dagen har varit riktigt bra! Orken är tillbaka, solen skiner och jag och Björn har varit på utflykt. Vi har fått låna en bil ett par veckor så idag bestämde vi oss för att bara åka. Till slut hamnade vi på Ulva Kvarn utanför Uppsala. 

Jösses, vad vackert det var. Stora gräsmattor med bänkar och bord. Fyrisån precis intill. En mysig hantverksby. 

Vi badade fötterna i ån. Tills änderna kom och skrämde bort oss (läs: mig). 



Vi kikade runt i hantverksbodarna och drack kaffe på caféet. Tänk vad mycket en missar när en inte har bil och kan upptäcka allt det här fina som finns på landet. När jag blir stor ska jag flytta ut på landet igen. Så det så!

6 kommentarer:

  1. Monza och Ickx tackar för komplimangen! :)
    Så himla mysigt utflyktsmål!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att du har orken tillbaks. Utflyktsmålet ser fint ut. Jag älskar att strosa runt och kika hos olika hantverkare. Det ger mig inspiration.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar såna utflykter, man upptäcker hgur mycket som helst och ofta alldeles runt hörnet hemifrån bara. :-)

    SvaraRadera
  4. Ulrika, jag älskar också sådana utflykter. Att bara sätta sig i bilen och åka, svänga av mot någon skylt som ser rolig ut.

    SvaraRadera
  5. Det finns ju helt klart fördelar med bil. Utflykter är en av dem. Älskar utflykter, har blivit några i sommar :)

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset, jag och maken tog en sväng dit för några veckor sedan efter att jag läst om Ulva här hos dig :). Vi åkte en söndag så vi tog en sväng på den gigantiska bakluckeloppisen också!

    SvaraRadera