lördag 21 januari 2012

FO - Triss i sockor.

Jag har varit rätt dålig på att blogga den sista tiden. Livet har fortsatt att vara svårt men det känns som att jag kan se ljuset i tunneln nu. Så här kommer en liten uppdatering på vad som har blivit klart sedan senast :)


Mönster: Jag använt mönstret Drops sockor till herr med 1-trådigt fabel

Garn: Drops Fabel. Till storlek 46 gick det åt ungefär 85 gram, men då gjorde jag skaftet kortare än vad mönstret säger.

Stickor: 2,5 mm, rundsticka 80 cm. Jag körde magic loop som vanligt.



Garn: Raggi från Järbo. 140 gram/par till storlek 46.

Stickor: 3,5 mm till skaften och 4,5 mm till resten. 

Jag har en vän som flyttade hit till Sverige från Afrika för ett par år sedan och han trivs inte riktigt med kylan vi har här, så dom här sockorna ska till honom så han slipper frysa :)

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att det är på väg åt rätt håll! Och terapistickning är ju som bekant inte att förakta... Lugnande och många fina sockor blir det på köpet! :)

    Angående no pooandet så är det mest jobbigt i början när allt ska införskaffas och blandas ihop på en gång, sen blir det nog mindre jobb än vanligt. Man behöver ju i alla fall inte tvätta håret så ofta! :)

    SvaraRadera