onsdag 6 juli 2011

Vardagsgrejer.


Idag känns livet lite lättare, även om jag fortfarande är sorgsen. Solen skiner och jag gav mig ner en sväng på stan. Jag kom hem från stan med fem tröjor och två paket hårfärg (hejdå utväxt). Jösses vad bra det var att önska sig presentkort på födelsedagen!

Jag vet inte vad det är med mig, men jag kan bara inte låta bli att gå till Yll o Tyll. Jag köpte två nystan Fabel, för första gången. Jag har hört så mycket bra om det garnet så det ska bli spännande att testa.

Efter stadsbesöket roade jag mig med att sy på ärmarna på evighetskoftan, som faktiskt typ är klar. Nästan. Jag insåg att jag måste bli bättre på att sy ihop stickade delar. Det blir ju inte toksnyggt.
Nu står jag mest i valet och kvalet om luva. Ska jag sticka en eller inte?

Idag, fyra veckor in i femveckorskursen, kom min kursbok. Så nu är det plugg som gäller. Men filmkunskap verkar ju inte så jätteavancerat. 

2 kommentarer:

  1. Jag skulle rösta för luva men jag är lite luv-tokig så det kanske inte alltid är det smartaste att ta råd av mig i sådana avseenden :)

    Kul att höra att det känns lite lättare. Tänker på dig! Kram

    SvaraRadera