torsdag 9 juni 2011

Fyrisån och Shetland.

På förmiddagen, när solen fortfarande var framme, cyklade jag och sambon ner till Fyrisån och hängde.

Fantastiskt skönt att bara ligga där på bänken, äta jordgubbar och njuta. Det är helt fantastiska bänkar som finns där! 

Vart man än är i Uppsala så kan man se Domkyrkotornen.

Jag stickar vidare på min Shetland också. Egentligen är det dags för spetskanten men jag gör ett par omgångar till. Knappt hälften av garnet har gått åt än.


Annars är det packning som gäller här hemma. Vi ska till Östergötland ett tag på sommarlov (fast jag ska jobba) och på lördag ska vi till Liseberg ett helt gäng. Stora problemet nu är, hur mycket garn är rimligt att ta med sig för tre veckor? Tur att vi har folk som kollar till lägenheten när vi är borta. Kanske dom kan skicka ner lite mer garn om det tar slut, haha.

2 kommentarer:

  1. Åh, så härligt det ser ut, alltihop! Både bänken, slappet, vädret och Shetland.

    Ha det så jättegott på sommarlovet, jobbet till trots!

    SvaraRadera
  2. Åh, så skönt det såg ut vid Fyrisån! Otroligt läcker bänk! Din shetland ser mysig ut. Hoppas att du får med dig tillräckligt med garn när du åker hemåt. Ha en fin pingsthelg!

    SvaraRadera