torsdag 14 april 2011

FO - Handledsvärmaren Elin.



Nu har jag stickat klart de finaste handledsvärmarna i finaste lila i finaste mjukaste garnet! Knapparna hittade jag i mammas knappburk, en 2-liters glassburk full med alla möjliga och omöjliga knappar. De här är nog av plast. Jag är inte så bra på det här med knappar, vad det är för kvalitet och vad de är gjorda av. Trä, plast, ben, pärlemor - allt ser likadant ut i mina ögon. Huvudsaken är att de är fina!

Mönster: Handledsvärmaren Elin av Viffla. Jag älskar mönstret, det är enkelt men så vackert.
Garn: Drops Alpaca i lila. Det gick åt ungefär 37 gram.
Stickor: 3 mm rundsticka och virknål. Jag tog den större storleken eftersom jag är lite bredare om handlederna.

5 kommentarer:

  1. snygga,snygga åååhhh så snygga...

    SvaraRadera
  2. Superduper fina :)
    Ser verkligen mjuka och sköna ut :)

    SvaraRadera
  3. Bara såå läckra, grattis till ett utsökt resultat!

    SvaraRadera
  4. De blev jättefina! :)
    Såg din Citron på Ravelry, tyckte den var jättefin. Den såg inte för liten ut! :)

    SvaraRadera