fredag 1 april 2011

Bröd och blommor.

Dom senaste dagarna har varit extremt sega. Jag har känt mig hängig och vädret har varit pissigt. Igår tyckte jag att nu fick det minsann vara nog och jag bakade lite bröd.

Det blev inte lite bröd, utan mycket. Lika bra att passa på! Jag bakade både rågsiktskakor, sirapslimpor och morotsbröd med honung. Och gott blev det!

Idag tröttnade jag på det här gråa vädret och drog med min sambon till Blomsterlandet där jag köpte en engelsk pelargon i fin roooosa färg! Sotis tyckte att blomman var väldigt intressant :)

Jag köpte även frön till persilja, krasse och tomat (tiny tim?). Jag har aldrig planterat sånt inomhus förut eftersom jag är uppväxt i ett hus på landet som på den tiden hade ett stort trädgårdsland. Så det ska bli spännande att testa lite. Men det får bli imorgon, ikväll ska jag och sambon slöa framför tv:n med tacos, godis och vin. Fin kombination ;)

4 kommentarer:

  1. Kul att se din svarta katt! Jag har en mest svart katt, Lisa troligen född 2004 hos mig sedan ett par veckor.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bröd du bakade! Man känner sig rik när man har åstadkommit så mycket gott. Och så mår man bra av att baka också, tycker jag. Underbar pelargon! Den lyser upp tillvaron. Att så frön inomhus är ingen "konst", så det lyckas du absolut med. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Hej! Du får gärna sticka Lilla koftan till välgörenhet! / Petra

    SvaraRadera
  4. Blommor och bröd brukar alltid pigga upp när vädret är trist

    SvaraRadera