lördag 22 januari 2011

FO - Volangvärmare.



Jag repade upp pulsvärmarna som jag stickade tidigare i veckan. Jag tyckte att dom blev så fula med skarvarna från stickorna, så jag kollade upp det här med magic loop. Det var ju inte alls så svårt som jag trodde! Så jag började om på rundsticka istället, och se så bra det blev! Jag är skitnöjd!
Nu ska jag bara lära mig hur man stickar två saker samtidigt med magic loop. För visst går det?

Garn: Heidruns garn: Freja, cirka 30 gram.
Stickor: 4,5 mm
Mönster: Egenihopknåpat.

5 kommentarer:

  1. Helläckra!!!

    Visst är det behändigt med magic loop när man väl fått kläm på det! Skulle aldrig vilja använda strumpstickor igen, med allt vad det innebär av spretiga stickor åt alla håll, som dessutom så lätt kasar av. Jag håller just som bäst på att träna på två-på-samma-gång, men tycker början är väldigt knölig. Jag brukar därför fuska lite och sticka några varv först på den ena, föra över den på den långa rundstickan och sen göra lika många varv på den andra och föra på den också. Då tycker jag att jag får grepp om det.

    Ha det så jättegott!

    SvaraRadera
  2. Det ska gå att sticka två (eller fler) saker på samma gång. Jag har testat, men inte lyckats riktigt med det. Fast det är väl en vanesak som de mesta. Good luck!

    SvaraRadera